lördag 22 september 2018

Lugn i stormen hos mig

 Bild: Jörgen Auer
Vad jag kunde se så drabbades inte Mantorp så hårt av den kraftiga blåsten senaste dygnet. 

 Bild: Jörgen Auer
Visst, några träd blåste ned lite varstans. Men inte så många som jag hade befarat. Några materiella skador såg jag inte till på min promenad genom och kring samhället.

 Bild: Jörgen Auer
Och nu på lördagseftermiddagen har vinden avtagit.

Bild: Jörgen Auer
Mest var det mindre grenar som bröts av och ramlade ner. Jag förstår dock av bilder och läsning på Facebook att det hänt en hel del i det östgötska slättlandskapet. Jag såg bland annat att vinden slitit sönder ett ridhustak på Assedun i Rappestad och att ett träd fallit över en bil i Östra Skrukeby. Från Bäckhult vid Drögen rapporteras flera träd ha fallit över grusvägen och blockerat denna. De är nu undanröjda.
Men min väg i dag var fri från större besvärligheter.

Inga kommentarer: