måndag 24 september 2018

Några dagsfärska bilder

 Bild: Jörgen Auer
Vem har byggt bo här? Snygg stege upp till det i alla fall. Och en liten balkong. Fint.Kan det vara en ekorre? Men är bygget färdigt? Eller ska det till en altan runt om, kanske? 

 Bild: Jörgen Auer
Och hur ska det gå för den här årsgamla älgkalven? Hur gammal blir den?

Bild: Jörgen Auer
Vad jag själv har gjort i dag? Ja, förutom mail-, sms- och messengerkonversationer, några av dem fantastiskt trevliga, så har jag grusat färdigt i Bäckhult, så när som på en minimal hög som kan vara bra att ha.

Bild: Selfie
Detta tyckte jag tydligen var så bra gjort att jag var tvungen ta en selfie. Men lite sned är allt bilden. Det skyller jag på glädjen över att vara klar. Nu får naturen göra resten och packa ihop dessa sex kubik gårdssingel från Kinda Betong så att det blir bra till nästa vår och sommar.

 Bild: Jörgen Auer
I Ulrika pågår ett annat bygge. Det här ska bli en ny brandstation. Granne till det rosa museet. 
  
 Bild: Jörgen Auer
Jag tog vägen över Önnebo och Västra Harg hem. Såg solen dala bortom vattnet vid Krysskälla, en halvmil från Mjölby.

Bild: Jörgen Auer
Mjölby ja. Där såg det ut så här vid 18-tiden. I alla fall nära stationen. Vad jag gjorde i Mjölby? Köpte kebabtallrik på Kebabbaren.

Inga kommentarer: