torsdag 16 januari 2020

En Mantorpsdag i januari


Bild: Jörgen Auer
Vinter? Nja, januari är det i alla fall, men vinter? Nej. Dock var det uppehåll i regnandet i dag, vilket betydde renare vägbanor och läge att åka in på Gulf och tvätta bilen.

Bild: Jörgen Auer
Jag gjorde så. Eller jag tvättade inte. Biltvättmaskinen jobbade. Jag tittade på.

Bild: Jörgen Auer
Och visst blev bilen renare.

Bild: Jörgen Auer
Vad gjorde jag mer i dag? Ja, just det. Jag åkte förbi det pågående arbetet med nya bostadsområdet i Mantorp, nere vid Riddarängsvägen och Skördevägen. Det går undan.

Bild: Jörgen Auer
Ja, det går ju att vara kreativ som bildtagare här också, hann jag tänka medan jag stannade till några sekunder.

Bild: Jörgen Auer
Det här tänker jag fortsätta att följa, tänkte jag också.

Bild: Jörgen Auer
Det är som sagt inte vinter, men i dag var man tvungen att dra ner mössan ordentligt eftersom det blåste friska vindar.

Bild: Jörgen Auer
Men ut måste man ju. Eller hur?

Inga kommentarer: