fredag 24 januari 2020

Friströvare i Linköping

Bild: Jörgen Auer
Hade lyckan att få ströva omkring fritt i Linköping en stund i dag. Kom till Engelbrektsplan där Platensgatan och Engelbrektsgatan strålar samman. Byggnaden på bilden tycker jag så mycket om att jag nära nog varje gång jag går förbi känner mig manad att ta en bild på det. Huset uppfördes 1912 och mannen bakom husets form var arkitekten Axel Brunskog. Källa: digitaltmuseum.se

Bild: Jörgen Auer
Ett ärende till Corren hade jag också. Där är jag inte så ofta numera och hade inte sett det nya huset på Correns tomt mot Kungsgatan i färdigt skick. Men det är det. 

Bild: Jörgen Auer
Satte mig att fika en stund inne på Café Gyllen. Uteserveringen hade visst börjat såg jag. I alla fall höll de här duvorna på att kivas om ett stycke bröd. Vinnaren är fågeln i mitten, kan jag avslöja. 

Bild: Jörgen Auer
Annat jag kan avslöja är att min nya kavaj ser ut så här. Inköpt på HM.

Bild: Jörgen Auer
Domkyrkan såg jag från Kungsgatan.

Bild: Jörgen Auer
Och på inredningsbutiken Epok såg jag den här lilla söta krabaten ligga i ett fönster och försöka se ut som en porslinshund. Tyvärr väckte jag den och fick en utskällning. 

Inga kommentarer: