söndag 26 september 2021

En del av söndagen

Bild: Jörgen Auer
 Vad blev det av söndagen? Ja, svaren på en sådan fråga varierar naturligtvis. Om jag svarar så skulle jag kunna svara att jag läste en bok: Hon som måste dö av David Lagercrantz. Men jag gjorde förstås lite mer än så. Tvättade, åt mat, såg tv, följde IFK Norrköpings allsvenska fotbollsmatch via NT. Men viktigare än så var min motion. Först en kortare promenad på morgonen och mitt på dagen en långpromenad. Det var då jag såg det här magasinet och körbron i Viby.

Bild: Jörgen Auer
Viby kyrka är svår att missa om man har vägen förbi. Tänk att dess äldsta delar kom till redan på 1100-talet! 900 år sedan! Jag undrar hur Viby såg ut då. Och trakten runt omkring. 

Bild: Jörgen Auer
På väg mot Skorteby lystes vandringen upp i rosa. Så fint. Synd att jag inte vet vad blomman heter. Hur kan jag vara så kass på blommor? Det är ju tragiskt.

Bild: Jörgen Auer
Så dök de två vindkraftverken i Skorteby upp i synfältet och jag begrep att jag där hade min bästa bild för dagen. Frånsett morgonens solbild genom gardinen, förstås.
På kvällen såg jag för övrigt Poirot på Kanal 7. Slut nu.

Inga kommentarer: