onsdag 29 september 2021

Noréns från Kvidinge

Bild: Jörgen Auer
Nä, nu får jag ta tag i min serie Transport på svenska vägar igen. Det var länge sen senast jag presenterade ett transportfordon. Förra gången var 11 augusti. Men nu är det dags igen, och det bara för att jag vill veta var företagen kommer ifrån. Jag har ingen annan avsikt med serien, men tycker att det finns så många transportföretag och att det kanske finns fler personer än jag som är lite nyfikna.
Så var kommer Noréns ifrån?
Svaret är Kvidinge, som är en tätort i Åstorps kommun i Skåne. Där startade Michael Norén år 2000 en enskild firma som året därpå blev aktiebolag och i dag heter Michael Norén Åkeri AB, se norén.se.
Verksamheten består av fjärrtransporter, 3PL och Lvx-transporter, enligt företagets Facebooksida. Jaha, och vad betyder 3PL? Jo, tredjepartslogistik, vilket i sin tur betyder att en tredje part, en som varken är säljare eller kund tar hand om logistiken. Lvx är förkortning för lastväxlare.
Enligt allabolag.se hade Michael Noréns åkeri AB 25 anställda 2020 och omsatte nära 60 miljoner kronor.




 

Inga kommentarer: