torsdag 2 september 2021

Promenader och fotboll

Bild: Jörgen Auer
Torsdagen blev en riktigt fin dag. Morgonpromenaden var sval och skön. Tallarna på Uljebergs ås stod och tävlade i njutning.

Bild: Jörgen Auer
Jag åkte till Norrköping för ett viktigt ärende. Efteråt ägnade jag Norra Promenadens långa allé många förtjusta ögonkast. 

Bild: Jörgen Auer
Och där, mitt i raden av promenerande träd stod en annan Norrköpingssymbol och väntade på klarsignal att få åka. Precis som jag.

Bild: Jörgen Auer
En sån kontrast! Östra Promenaden, avskalad. Det är ju här alla 161 lindarna på grund av ålder och sjukdom måste bort och ersättas av nya, friska.

Bild: Jörgen Auer
Och titta här då! Nog ser det väl friskt ut? Skönt likaså. Det är Roxen, sedd från Tjällmovägens korsning vid Stjärnorps slottsruin.

Bild: Jörgen Auer
Jag glömde en bild från dagen. Från Linköping och Tornby där jag besökte Jeansfabriken, snett emot Ikea (vid Hööks ridsport, Babya och Lekia Sagoland) och för att handla några tröjor. 
Jeansfabriken är fortsättningen på det som tidigare var Mantorps Fashion Outlet.
Torsdagen avslutades njutbart med fotboll och Sveriges fina VM-kvalseger med 2-1 mot Spanien. Svenska anfallsduon Dejan Kulusevski och Alexander Isak visade världsklass och hela laget kämpade och slet. Så roligt.

 

Inga kommentarer: