måndag 29 januari 2024

En dag är allt borta


Bild: Jörgen Auer
Vad i ..? Var är alla träd här bortom torpruinen i Fridhem, Uljeberg?  Här var ju nyligen en liten skog. Nu känner jag plötsligt inte igen omgivningen. Men jag ser ju husresterna, förstås.

Bild: Jörgen Auer
Och E4-an. Så jag vet var jag är. Undrar om det ska ske nåt här i den förra, lilla skogen. Nåt bygge, eller så? Eller nyplantering?
 
Bild: Jörgen Auer
Ja, det får framtiden utvisa. Framtiden är för övrigt snart här. Det dröjer inte allt för länge innan våren är här. 

Bild: Jörgen Auer
För den här gamla boden finns däremot ingen framtid. Jo, en raserad sådan. Men på något sätt tycker jag att byggnaden ändå är fin, rent av vacker i sin ömklighet.

Bild: Jörgen Auer
Skönheten finns överallt. Det gäller bara att ha hjärta och hjärna inställda på att det förhåller sig så. Det är lättare att klara vardagen då.
Men en vacker dag kan allt vara borta.

Inga kommentarer: