onsdag 3 januari 2024

Linn Svahn i toppform

Bild via TV6
Oj, så bra hon är, Linn Svahn. I dag vann hon en sprint igen. Den här gången när Tour de Ski befinner sig i Davos. Norska Kristine Stavaas Skistad kom tvåa och amerikanska Jessie Diggins trea. Den senare leder touren inför torsdagens jaktstart. Touren drar sedan vidare till Italien och Val di Fiemme och avslutas på söndag med den kända klättringen uppför Alpe Cermis.

Bild via TV6
För en gångs skull noterades en svensk framgång på herrsidan också när Edvin Anger (i vitt här) tog andraplatsen efter fransmannen Lukas Chanavat. Det var svenskens första individuella pallplats i världscupen. Grattis!

Bild: Jörgen Auer
Är det allt jag gjort i dag, glott på skidåkning? Ja. 
Det var sånt oväder nämligen att jag fann bäst i att hålla mig inomhus. Och städa kände jag ingen längtan efter. Visserligen gick jag ut en halvtimme, men blåste hem igen.

Inga kommentarer: