måndag 15 januari 2024

Hemtrevligt, eller hur?

Bild: Jörgen Auer

Det lyste så hemtrevligt i ett fönster och säkert hade de det varmt och skönt därinne. Visst, ja, nu ser jag. Det är ju hemma hos mig, och jag var utanför och skottade snö.

Bild: Jörgen Auer

Det hade snöat ymnigt under natten och med blåstens hjälp drev snön in från väst och la sig i halvmeterhöga drivor. Snön yrde även in på min lilla entré. Lite till och jag hade inte fått upp ytterdörren.

Bild: Jörgen Auer

Två timmar var jag ute och skottade. Först på gårdsplanen och sen 50 meter grusväg för att kunna komma ut till "stora" vägen, den som till Västerlösa och Björkeberg bär. Hästarna stod i hagen och var kanske glada att inte ha armar att snöskotta med.

Bild: Jörgen Auer

Visst, ja. Det var det jag skulle berätta. Det hemtrevliga och mysiga fönsterljuset i första bilden kom inte inifrån. Nej, det var ju det här ljuset som avspeglades. Mysigt, det också.

Inga kommentarer: