söndag 1 januari 2017

Alltid dagen efter

 Bild: Jörgen Auer
Med nattens nyårsfirande i färskt minne och dessutom speglat och förevigat i ett biltak gav jag mig ut på en nyårspromenad på förmiddagen.

 Bild: Jörgen Auer
Nyårsdagen är alltid dagen efter. Även om man själv inte är det.

 Bild: Jörgen Auer
Det var tyst och stilla. Mantorps station låg öde.Visst gick pendeltågen, men ingen gick av och ingen klev på.
 Bild: Jörgen Auer
Jag promenerade till Östra Tollstad där tydligen julfirandet varar fortfarande. Trevligt.

 Bild: Jörgen Auer
Men det finns några som absolut inte vill vara kvar. Flyg, flyg. Bort, bort. Eller är det hem, hem de sjunger?

 Bild: Jörgen Auer
Helt ensam om att promenera dagen efter var jag dock inte. Och det lustiga var att medan Ulrikavägen och Tollstadvägen var tom på bilar under min tid där i dag, så kom fyra bilar på den här grusvägen. Varför åkte de här? Vart skulle de? Till ridhuset i Tollstad, kanske.

 Bild: Jörgen Auer
En sak är jag emellertid ganska säker på. Det är att jag nog är den ende som valde att fotografera den här vattenpölen utanför Saltmästar´n.

Bild: Jörgen Auer
Och flaggorna gick i topp för det nya året. Hurra!

Inga kommentarer: