torsdag 12 januari 2017

Vinn lotter på mina hästbilder

Nu är det dags igen. För tävling, alltså. Omröstning. Åter gäller det några av mina bilder. Nu hästrelaterade bilder från 2016. Närmare bestämt 13 stycken.
Vilka personerna och hästarna på bilderna är spelar mindre roll, anser jag. Det vore roligt om du som röstar endast försöker bedöma bilden. Är den rolig? Annorlunda? Hästarna söta?
Vad jag vill är att du som röstar ska lägga din röst på Bästa bilden.
När tävlingen är slut på söndag, 15 januari kl 16, räknar jag inkomna röster för att se vilken bild som fått flest röster. Meja mig på jorgen.auer@corren.se

Alla inkomna röster är sedan med och tävlar om tre trisslotter.  Lycka till.
Ja visst ja. Bilderna. Här kommer de:

 Bild: Jörgen Auer
1. Monstret på lina. Statyn finns på Frackstad utanför Vikingstad. Hos familjen Swärd.

 Bild: Jörgen Auer
 2. En till? Ponnyn på Mantorps gård klarar nog vintern nu.

 Bild: Jörgen Auer
 3. Puss. På knä för en puss är Marisca och Mikaela Jansson.

 Bild: Jörgen Auer
4. Lugn, sa jag. Milton Svensson, 5, fick ta i för att få Vilda Wille åt rätt håll.

 Bild: Jörgen Auer
 5. Vårsol. I ljuvlig majsol myste hästen Zwiggy med Cornelia Rylén.

 Bild: Jörgen Auer
6. Över. Mikael Carlstedt är en given deltagare i Norrköping Horse Show. Här med Jalapeno.

 Bild: Jörgen Auer
7. Partners. Fälttävlansryttarna och paret Anna Freskgård och William Fryer Nilson red sig fram till landslaget under säsongen.

 Bild: Jörgen Auer
8. Vilken trio! Framtids Astrid Dickman på Östsvenska mästerskapen med sina islandshästar Vakur och Skerpla.

 Bild: Jörgen Auer
9. På tur. Någonstans i närheten av Vretagymnasiet sågs den här gruppen ute i terrängen.

 Bild: Jörgen Auer
10. Koll. Elin Evaldsson håller koll på Specials Quimpur som har koll på mig. 

 Bild: Jörgen Auer
11. Kom nu. Malin Hansson leder in sin häst Primo för ännu ett träningspass.   
 Bild: Jörgen Auer
12. Blött. En överraskande puss av Ghisela fick Matilda Pettersson på Stall Bjärby.

 Bild: Jörgen Auer
 13. Blyg. Foto? Nja, jag är så blyg verkar Quirinell säga till Malin Rinné.


4 kommentarer:

Unknown sa...

Röstar på nr 11. Vackra färger men också den allra bästa av ridlärare, Malin. Min dotterdotter Natalie och min dotter Marie rider för henne

Helen sa...

Jag röstar på 4:an! Mycket vilja och envishet i den bilden.

Jenny sa...

Jag röstar på 11:an. Härliga Malin, fin häst o vackra färger!

Anonym sa...

Röstar på 4.Härlig kompiskänsla ��