fredag 6 januari 2017

Bilder som inte kom med

 Bild: Jörgen Auer
 Jag har funderat lite och kommit fram till att jag också kan visa några av de bilder som jag själv valde bort till min tävling av en eller annan anledning. Så här kommer ytterligare Auerbilder under året. Någon av dem kan redan ha visats här eller på Facebook. Men vad gör väl det? Ingenting.
 Bild: Jörgen Auer
Solen på nedgång kastar fint ljus på Mjärdevi Center i Linköping.

 Bild: Jörgen Auer
Under jobb med serien Gatuliv till Mera-tidningarna i Linköping och Norrköping fotade jag Teatergatan i Norrköping så här. Från teatern bort mot Drottninggatan, Karl-Johansparken och statyn av Karl XIV Johan, den förste Bernadotten på den svenska tronen.

  Bild: Jörgen Auer
 Kväll i... Ja, var? Jo, bilden är tagen någonstans i närheten av Gammalkil på vägen mellan Ulrika och Vikingstad/Mantorp.

  Bild: Jörgen Auer
Blåklint, utan tvekan.
 Bild: Jörgen Auer
Svanfamiljen såg jag i skärgården. Vid Södra Finnö.

Bild: Jörgen Auer
Storskarven som uppträder för korna såg jag vid Krysskälla mellan Mjölby och Västra Harg.


 Bild: Jörgen Auer
Utsikten och den gamla stugan finns vid Offerdals hembygdsgård i Jämtland.


 Bild: Jörgen Auer
Lövet fanns i Mantorp innan det blåste all världens väg.

  Bild: Jörgen Auer
I Mantorp såg jag även den rosa skogen.

Inga kommentarer: