onsdag 25 januari 2017

I denna veckas Mera

 Ur Mera Linköping 24 januari
Har ju glömt att redovisa den här krönikan som var införd i tisdagens Mera Linköping, Correns bilaga. Så även i NT:s bilaga Mera Norrköping. Krönikan handlar om en framtida, om 500-1000 år, storkommun i Östergötland. En kommun som säkerligen även inbegriper Söderköping. Fast det senare skrev jag inte. Det tänker jag nu.

Ur Mera Linköping 24 januari
I samma nummer var mitt besök på Fridtunagatan i Linköping och Norrköping med. Ett besök jag gjorde för över en månad sedan för min serie Gatuliv, där jag tittar lite på gator med samma namn i de båda östgötakommunerna. Hittills har jag besökt Drottninggatan, Kungsgatan, Nygatan, Hamngatan, Repslagaregatan, Kompanigatan, Torggatan, Teatergatan, Linnégatan, Hagagatan och Fridtunagatan. Ja, jag kan ha glömt någon. 
Finns det några kvar att besöka. Jo då, det finns kring 45 gator med samma namn i de båda kommunerna. Men alla kommer jag inte att besöka. Men det här året ut i alla fall.
För att läsa hela Mera Linköping, se här

Inga kommentarer: