fredag 20 januari 2017

Ta inte våren för given


 Bild: Jörgen Auer
Vad ska man säga? Tja, bra väder. I alla fall när det gäller bilkörning och promenader. Och visst kändes det lite konstigt mitt på dagen när det var sju, åtta grader varmt och ängarna låg gröna! Så brukar det inte precis vara i januari. Men det var härligt med en promenad i solen och jag fick våldsam lust att ge mig ut på en löptur. Fast jag tänker nog hålla mig till måndag. Då ska jag börja ett nytt liv. Kanske.

Bild: Jörgen Auer
Men ta inte för givet att vintern ska förbli så här. Det kan skifta rejält. När som helst kan det vända och bli kallt, isigt, snöigt, halt, sörjigt, farligt och som på bilden  från 21 januari 2015 betydligt svårare att framföra ett fordon. Så var vaksam! Än så länge, om den rådande väderleken står sig, är det väl särskilt på tidiga morgnar och sena kvällar/nätter som det kan bli kallgrader och hala vägbanor. 
Annars? Jo, tack. Bra. Gjort i dag? Ingenting. Förutom att ha varit i Mjölby och handlat på Lidl. Det du. Det tillhör inte vanligheterna.
I morgon? Ja, då blir det islandshästar. 

Inga kommentarer: