måndag 2 januari 2017

Tid att tänka bakåt i livet

Psst. Stör mig inte på en stund eller två. Jag drar mig tillbaka för att koppla av och samla kraft. Gör det i bastun. Skönt. Dessutom ett väldigt bra sätt att samla tankarna. Tänka framåt på intressanta människor som jag vill skriva om, reportage jag vill göra, böcker jag vill skriva.
Jag vill tänka bakåt också. På människor jag har mött.
Vilka?
Å, det är många: Patrik, Pelle, Palle, Göran, Gittan, Maj, Anna, Madde, Karin, Agneta, Ulla, Kerstin, Monica, Britta, Veronica, Nisse, Danne, Olle, Sven, Jutta, Bosse, Erik, Eva, Christer, Maria, Malin, Carina, Anne, Victor, Mats, Fredrik, Cecilia, Bengt, Gabriel, Johan, Britt, Susanna, Janne, Hasse, Lasse, Bosse, Miguel, Zoran, James, Håkan, Milton, Gun, Alexandra, Isak, Kalle, Lennart, Mange, Olivia, Q, Ragnhild, Inger, Ingrid, Inga, Inge, Roffa, Roffe, Rolf, Sigge, Chadia, Nagua, Tania, William, Åke, Agnes, Christina, Gudrun, Kicki, Doris, Vera, Stina, Boel, Bodil, Robert, Jonas, Peter. Och Anna A.
Då förstår du att jag har lite att tänka på.
Ändå har jag inte nämnt ens en sjättedel av alla jag har mött på min väg genom livet. Därför tror jag att jag ska tänka lite på alla de andra i stället.

Inga kommentarer: