måndag 23 januari 2017

Konstigt med solbad redan i januari

Bild: Okänd
Ta mig fanken om det inte var väder för solbad i dag! Jo, men visst. I lä. Och lite löpning för första gången på flera månader. Dock inte i lä. Underbart, hur som helst.
Till dig som tycker dig känna igen bilden kan jag säga: stämmer. Den är något år gammal, eller sex, sju månade och är tagen i Bäckhult, därav den röda fasaden. I Mantorp bor jag i ett blått hus, blått och vitt som laget mitt: IFK Norrköping.
 Är inte temperaturen nu märklig? Jo. Inte känns det som slutet av januari i alla.  Mer som slutet av mars, eller början av april. Men snart kommer februari. Huga. Då blir det nog kallt?
Nu tänkte jag kolla hur mycket vinter det går att se mellan Mantorp och Kisa och tar vägen över Ulrika. Finns det snö? Is på vägen? Är det halt? Sörjigt? Ingen aning. Kanske stannar jag och vänder ansiktet mot solen en stund.

Inga kommentarer: