söndag 8 januari 2017

Tack för veckan, Stina

Bild från Svt
Fy fasen vilken backe! Aldrig att jag skulle vilja försöka ta mig uppför slalombacken i Alpe Cermis vilket längdskidåkarna måste göra i avslutningen på Tour de ski. Efter sex kilometers åkning väntar den djävulska avslutningen med tre kilometer uppför. 
Att norskan Heidi Weng skulle ta ifatt de 20 sekunder hon hade att plocka in på tourledande Stina Nilsson var väntat. Även finska Krista Pärmäkoski tog sig förbi svenskan i backen, strax efter den här bilden.
Stina Nilsson har dock bjudit på en härlig vecka med flera segrar som glatt oss slöa tv-tittare liksom även att Charlotte Kalla var tillbaka på prispallen i går efter en besvärlig säsong och det var trevligt att se hennes glädje.
Men den där minst sagt mariga avslutningen uppför slalombacken undrar jag lite över: hur lång tid skulle det ta för mig? För lång, skulle jag vilja påstå. Den skulle till och med kunna bli min död. Jag är glad att jag slipper försöka och nöjer mig med en promenad på östgötaslätten.

Inga kommentarer: