torsdag 19 januari 2017

På "vårpromenad" i Mjölby

 Bild: Jörgen Auer
Tog en på tok för tidig "vårpromenad" kring Svartån i Mjölby i dag.

 Bild: Jörgen Auer
Det var milt och skönt. Jag fick till och med lätta på jackans blixtlås emellanåt.

 Bild: Jörgen Auer
Och vid Älvkulla blev jag informerad också. Ja, inte bara där, utan det finns flera informationsskyltar kring Svartån. Tack, Mjölby kommun.

 Bild: Jörgen Auer
Så här stod det.

 Bild: Jörgen Auer
Att inte fler människor var ute, förvånade mig. Pensionärer, och de som var lediga av en eller flera anledningar från skolor och arbeten, var höll de hus?

 Bild: Jörgen Auer
Ganska fin dag för fotografering också. Trots avsaknad av vinterns snö och vårens grönska. Hembygdsgårdens många hus på Norrgårdsholmen är alltid trevliga att skåda. Särskilt när Svartåns vatten är öppet och stilla. 

Bild: Jörgen Auer
Och visst ligger bostadsområdet Hövitsmannen väldigt fint, liksom Prästgårdsliden längre bort. Tack för en fin promenad, Mjölby. Jag tror att jag återkommer.

Inga kommentarer: