lördag 30 januari 2016

Bilder från Kisa lördag 30 januari

 Bild: Jörgen Auer
Bilderna talar väl kanske för sig själva, men jag känner att jag ändå måste skriva någonting. För Kisa har så mycket att bjuda på, både i natur och arkitektur.
 Bild: Jörgen Auer
Här, någonstans uppe i närheten av Floragatan har man fin utsikt. Det är Tolvmannabackens pister som syns där bortom mörka skogen.
 Bild: Jörgen Auer
Och det här är vid Vallingatan. Utsikt mot Singelberget och Bergdala. Mitt i bild ses värdshuset.
 Bild: Jörgen Auer
Det här är Grönedegatan, sedd från korsningen med Ulrikavägen.
 Bild: Jörgen Auer
En liten utsikt mellan kyrkogårdens träd.
 Bild: Jörgen Auer
Kisa kyrka har sina äldsta delar från 1200-talet. Men ungefär så som den ser ut i dag har den gjort sedan ombyggnader på 1750-talet.
 Bild: Jörgen Auer
En av Kisas mest kända byggnader är Sveahuset mitt i city.
 Bild: Jörgen Auer
En annan är den fastighet som inrymmer butiken Skon vid bron - ett måste för en sommarbesökare.
Bild: Jörgen Auer
Sveahuset från en helt annan vinkel.
Ja-a, det var något om Kisa denna lördag. Det finns så mycket mer att se. Som Café Columbia med emigrantmuseet, utsikten från Borgarberget, alla andra utsikter, torgdag, Kisasjön, sågen, med mycket mera. Jag får återkomma i ärendet. God kväll, god natt, sov gott.

Inga kommentarer: