lördag 2 januari 2016

Tre lösa på samma skylt

 Bild: Jörgen Auer
 Jag blir alltid lika fascinerad vid åsynen av den här skylten. Tre lösa på samma skylt. Det måste väl vara unikt? Å andra sidan finns det ju flera lösa, i Östergötland har vi ju till exempel Rogslösa, Gottlösa, Nederlösa, Bjälösa, Gärdslösa och Linkelösa.
 Bild: Jörgen Auer
En dag som i dag med bitande vind struntade jag i promenad och de här bilderna kommer från nyårsdagens vandring i gråväder där den här Preemskylten tillhörde det mest färggra´nna.
 Bild: Jörgen Auer
En hästskylt är alltid kul. Särskilt om man ser hästar samtidigt. Jag menar, det är ju inte alltid man ser älgar när det varnas för sådana.
 Bild: Jörgen Auer
En kyrka är ju också alltid fint att se. Som här när Viby kyrka dyker upp i blickfånget.
Bild: Jörgen Auer
Annars kan det vara lite enahanda så här års. Mest vitt, grått och lite brunt. Men gröna granar finns. Och så kan man ju alltid ägna sig åt att räkna bilar. Hur många möter jag. Hur många kör om mig?

Inga kommentarer: