måndag 18 januari 2016

Lite bagge och handboll

Bild:Svt
Måndagskvällen ägnade jag bland annat åt att bläddra mellan Guldbaggar och handbollar.
Bland annat fick jag se Birgitta Andersson få en välförtjänt hedersbagge för många år och filmer.
 Gösta Ekman höll ett något märkligt tal. Jag trodde att han skulle berätta nån historia som framhävde Birgittas storhet. Men där bedrog Ekman mig och alla andra tittare som väntade på samma sak. 
Magnus von Horns film Efterskalv  utsågs till 2015 års bästa film, medan En man som heter Ove fick publikpriset. Bästa manliga huvudroll: Rolf Lassgård som Ove, förstås. Bästa kvinnliga:  Malin Levanon i Tjuvheder. Bäst på galan? Frågar nån mig så säger jag Petra Mede, programledaren.
Handbollen då? Jo, Sverige ledde i halvtid med 17-13, men Tyskland vände till seger 27-26. Svenskarna kämpade bra, men tyskarna vann som väntat.

Inga kommentarer: