torsdag 28 januari 2016

Mest har jag tittat bakåt

Bild: Jörgen Auer
Gjort i dag? var frågan. Gjort och gjort? Varför måste man alltid göra nåt? Räcker det inte med att ha stirrat bakåt nästan hela dan och någon enstaka gång ägnat sig åt navelskådning?
Ibland har jag ingen lust att göra nåt. Det är det enkla svaret. Det kan emellanåt även skrivas som: jag har inte minsta lust att berätta eller förklara eller ens tänka på vad jag har haft för mig under dagen.
Men om du ändå måste veta: jag har åkt bil, varit på en parkeringsplats, skrivit om en stand up-komiker, skrivit om hälsa, fotat fyra personer till enkät, förfinat en artikel om ett gammalt och upphittat brev, sms-at fyra meddelanden, nej fem. Ringt ett samtal - fick inget svar. Först. Fick ett samtal. Har googlat, släktforskat, varit på toan, fikat tre, nej fyra gånger, ätit en baconkorv på Statoilmacken på Malmslättsvägen, toan en gång till, käkat fem mjuka mackor och en Leksands brungräddade knäckemacka nu i kväll och druckit en kopp te (blåbär), ätit en chokladkaka, en gott bakverk,  sett på teve, bloggat.
Men mest har jag tittat bakåt. Det kan vara ett ålderstecken. Vänd dig inte om (då kan du snubbla), men se bakåt. Så ung du var.
 

Inga kommentarer: