lördag 26 januari 2019

Nu rider vi in till gala

Bild: Lotta Esping
Nä, nu sitter jag upp på Kaktus och rider in till östgötska ridgalan, tror jag. Det börjar kl 19 i Linköping så vi hinner nog. Ska bli gott med lite käk och underhållning. Undrar vad hon den blonda från LFK har på sig? Och de där glada från Mantorpsryttarna?  Självklart kommer hovslagarna att hålla igång, det utgår jag från. Sportryttarna från Åtvidaberg brukar också vara väldigt glada och energiska. Och Åbyfolket. De flesta, för att inte säga alla kommer att ha trevligt. Och de som vinner brukar vara extra glada. Undrar vilka det blir? Hon, kanske. Och han. Liksom den klubben och den hästen. Vi får se hur det går. Jag rider nog över Malmslätt, tror jag och kommer in i stan via Ryd. Vet inte riktigt var jag ska binda Kaktus, men vid nån lyktstolpe, kanske. Rider sen hemåt vid 12-snåret.


Inga kommentarer: