söndag 6 januari 2019

Södra Finnö och Palmqvist vann

 Bild: Jörgen Auer
Här ser du en vinnare. Nämligen bild nummer 6 i min bildtävling. Morgon på Södra Finnö, kallar jag den eftersom det är just vad bilden visar. En tidig augustimorgon 2018 just när solen går upp. Den bilden samlade 13 av 41 inkomna röster och Göran Palmqvist i Mjölby drogs som vinnare av de tre trisslotter jag utlovat i pris. De kommer Göran. Vi kan väl ta en fika en dag?

 Bild: Jörgen Auer
Efter tävlingen är jag lite besviken. Mest för att det var så få som ville vara med och rösta. Men jag får väl skylla mig själv att jag inte lade ut alla bilderna på Facebook utan bara länkade till min blogg där alla tio bilderna fanns- och finns. Några som röstade passade på att motivera sitt röstande och den finaste av dem stod min äldsta dotter Rebecka för: "Min röst lägger jag på bild nummer 3, inte för att den är tagen i Uppsala, utan för att du fångat ögonblicket och ser det ingen annan ser. Dessutom har bilden en fyndig titel."
Tillsammans är vi starka, hette bilden och ser ut som ovan. 

Inga kommentarer: