onsdag 23 januari 2019

Vad talar hästarna om?

Bild: Jörgen Auer
Alltid tillsammans, alltid två, det måste vara skönt. I alla fall hemma i hagen och stallet. Värre förstås när den ena av dem, Eponine Thenadier ska tävla. Då måste den andra, som jag glömt namnet på, stanna hemma.  Undrar om den hemmavarande vet om att kompisen är iväg och tävlar och vad säger de till varandra dagen efter? 
Hur gick det på Kalmar i går?
Äh, fråga inte. 
Eller så kanske travaren skryter om sina bravader medan de står där i vindskyddet och äter: du skulle sett mig i går på Örebro. Jag sprang som en Gud och ledde med en längd hundra kvar men snubblade till och blev bara femma. Fasen, när jag var så nära.
Men kan hästar pratar med varandra? Hur? Tankeöverföring? Ja, kanske det. Jag tror på det.

Inga kommentarer: