fredag 18 januari 2019

Störtlopp i soffan

Bild från SvT
Solen skiner. Det är en härlig vinterdag i Östergötland, om man bortser från att det blåser. Efter en promenad är det sannerligen skönt att slå sig ned i soffan och titta på världscupstörtlopp från gamla OS-orten Cortina. Jag fattar bara inte hur de törs åka.  Det är ju så brant! Själv blir jag rädd av att bara titta på och skulle aldrig våga åka en meter ens i såna backar. Troligen skulle jag genast slänga mig omkull om jag mot förmodan ändå ställs inför uppgiften. 
Var samlar störtloppsåkarna mod? Har de månne det med sig från modersmjölken? Eller har de gått i terapi?  Jaja, segrare blev hur som helst Ramona Siebenhofer från Österrike. Tvåa kom Ilka Suhec, Slovenien och trea Österrikes Stephanie Venier. 
En olägenhet med störtlopp är att det hemma hos oss tyvärr sliter på soff- och fåtöljtyg. För mig är det nämligen omöjligt att sitta stilla och titta på störtlopp. Jag åker störtsoffa.

Inga kommentarer: