måndag 1 april 2019

Björkarna ser dig

 Bild: Jörgen Auer
Se på björkarna. De ser dig. Nu är det snart vår, säger en björk till en annan. Ja, för nu börjar människorna ta av sig kläderna och vända ansiktena mot solen, förklarar de sen för grannarna granarna i Björkeberg.

 Bild: Jörgen Auer
Jag har en bestämd känsla av att jag inte får köra bil här. Så det gör jag inte. Inte längre än hit i Brunnby där jag hjälpte till när Martin, Frida och William flyttade dit i dag.

 Bild: Jörgen Auer
Slättens skönhet är obeskrivlig. Tyckte jag på hemväg från Brunnby i solnedgångens tid. Kanske var jag nära Flistad, jag tror så även om inte kyrkan syns i bild.

 Bild: Jörgen Auer
Men här är en kyrka. Dock i Björkeberg. Guds frid verkar råda. 

Bild: Jörgen Auer
Var? Inte en susning. Men antagligen befann jag mig någonstans mellan Västerlösa och Mantorp när bilden togs. Sen blev det mörkt. 

Inga kommentarer: