fredag 5 april 2019

Med motljus i blickfånget

 Bild: Jörgen Auer
Motljus! Då tar jag gärna fram mobilen och fotar. Det är närapå att det alltid blir intressanta bilder, tycker jag.

 Bild: Jörgen Auer
Den här bilden tog jag i dag vid Klämmestorp gård utanför Mantorp.

 Bild: Jörgen Auer
Den här är tagen strax efter den förra under promenaden på grusvägen mellan Klämmestorp och Veta kyrka. Längs den väg jag vandrat så många gånger. Tusentals.

 Bild: Jörgen Auer
Naturligtvis kommer mobilen fram vid Veta kyrka. Så sker ju nästan var gång jag passerar.
Den lilla kyrkan med anor från 1100-talet är så fin och vacker.

 Bild: Jörgen Auer
Inte lika ofta, men många gånger blir det en bild även på den snygga eken på Vetagärdet. Och är det motljus, självklart.

Bild: Jörgen Auer
När jag gått fredagens kvällsrunda tog jag bilen bort till City Gross för att köpa godis till kvällen. På vägen dit stannade jag tre gånger för att säga tack för i dag till solen. Här ses den på nedgång bortom vägen som till Klämmestorpsskolan bär.
I övrigt om dagen: trädgårdsarbete.

Inga kommentarer: