lördag 20 april 2019

Inte bara fotboll i Uppsala

Bild: Jörgen Auer
Var i Uppsala i dag. Mycket för att vara med när båda barnbarnen där fick tåga in på Studenternas konstgräs tillsammans med de allsvenska fotbollsspelarna i Sirius och Malmö FF. Stort för båda barnbarnen som spelar forboll för Börje SK.

Bild: Jörgen Auer
Sen var det förstås kul att se allsvensk fotboll igen och i Uppsala har jag aldrig sett det tidigare. Matchen var kanske inte den mest välspelade, men hade sina goda stunder. Malmö vann välförtjänt med 1-0 efter mål i första minuten på andra halvlek. Målskytt: Sören Rieks.

Bild: Jörgen Auer
Jag har alltid trivts bra i Uppsala. Särskilt en så härlig dag som denna sköna påskafton. Folk är ute här på ett helt annat sätt än i Norrköping och Linköping (även om inte denna bild visar det). Man strosar, man ligger och solar i Stadsparken eller trivs på stans många restauranger och kaféer.

Bild: Jörgen Auer
Dessutom är Uppsala i mina ögon en väldigt fin stad. Vacker. Med många gamla byggnader att njuta av. Jag och de mina använde tidig kväll till att njuta av mat på Pinchos.
Som avslutning på påskafton tittade vi på teve: Indiana Jones.

Inga kommentarer: