fredag 7 juni 2019

I ett grönare Linköping

  Bild: Jörgen Auer
Vilken dag! Och då tänker jag inte på det otäcka sprängdådet i Linköping. Låt mig bara få uttrycka min sympati för alla drabbade och förbanna förövarna.
Min dag var så långt från illasinnade människor man kan komma. Ändå var jag i samma stad. Fast i ett annat Linköping. Jag var i det gröna, sköna Linköping. Närmare bestämt vid Smedstad dammar. Herre Gud så varmt det var.

 Bild: Jörgen Auer
Det kändes att det var regn och åska på gång. På hemväg till Mantorp blev det ett åskstopp på Sjögestad motell och sen lunch.

Bild: Jörgen Auer
 Väl i Mantorp kom snön. I alla fall Blev det vitt på marken. Detta när ösregnet satte ordentlig press på snöbollsbuskarna som inte hade en chans att stå emot.
Nu VM-premiär i fotboll: Frankrike-Sydkorea.

Inga kommentarer: