torsdag 20 juni 2019

I stallet hos Iza och Hedda

 Bild: Jörgen Auer
Jag har skrivit om dem tidigare. Både på tävling och stallreportage. Senast om storasyster Iza 2017. Om båda två i en artikel i Corren 2011. Och nu i tisdags var det dags igen. I Correns Ryktbart träffade jag Iza och Hedda Wallin för ett reportage.

 Bild: Jörgen Auer
De är så bra att ha att göra med. Trevliga och lättpratade. Fast ljuset i stallet hemma i Axstad utanför Mjölby är inte det bästa. Inte för mig i alla fall. Men ungefär så här ser stora stallet ut. Totalt har de 21 hästar att utbilda och träna i Stall Wallin. Iza ägnar sig helst åt unghästar, medan Hedda helst använder sina krafter på de redan färdiga hopphästarna och tävlar framgångsrikt.

Bild: Jörgen Auer
För den här bilden, kan jag tala om att systrarna Wallin blev en aning smutsiga om skorna (fast det var de redan) och så även jag. Om Stall Wallin kan även sägas att företaget räknar med att bygga ytterligare ett stall - och då kan pappa Joakim, travtränaren, flytta hem sina hästar från Mantorptravet igen. Han fick flytta dem dit när Hedda kom hem för ett par veckor sedan efter sex år i andra stall (mest hos välkände tränaren Pether Markne, men också i Holland).
Och så här presenterades reportaget i Corren (nedan), med både stor bild på förstasidan, del B samt en sida på sporten. Det hela ser bra ut, med ett undantag. På B-ettan står det Iza och Heda. Ett fel som jag får ta på mig. Det var jag som skrev texten och som bara använde ett d i Hedda. Illa, Jörgen.

Corren, tisdag

 Och så här på sporten 


Inga kommentarer: