torsdag 13 juni 2019

Uppklätt för examen

 Bild: Jörgen Auer
Det händer att jag bara måste stanna. Som i dag. På hemväg från Linköping. Jag passerade ett så otroligt stycke åkerkant att jag bara kände mig tvungen att vända bilen och åka tillbaka. Utanför Malmslätt var jag, hade åkt förbi avtagsvägen mot Ledberg, på väg mot Västerlösa. Så vackert.

 Bild: Jörgen Auer
Det här bara måste förevigas, tänkte jag. Och gjorde så. Vallmoblom och blåklint stod stolta och förväntansfulla inför sommarlovet. Det var som om de hade klätt upp sig för skolexamen. 

Bild: Jörgen Auer
Tyst i klassen. Jag ska ta en från andra hållet också. Absolut.

Bild: Jörgen Auer
Naturligtvis vill blåklinten också vara i förgrunden på åtminstone en bild. 

 Bild: Jörgen Auer
Och så här såg jag Vetagärdet i Mantorp i morse, från Veta kyrkby.

Bild: Jörgen Auer
På tal om Veta. Så här kan man också se nerfarten till kyrkbyn och kyrkan. Med lupiner. Tyvärr är bilden suddig, så jag tar nog om den en annan dag.

2 kommentarer:

jerker sa...

Fina bilder, men vilka spår du lämnar efter dej i asfalten när du vände!!

Auer sa...

Haha! Det var inte jag. Jag skulle aldrig göra så. Det är absolut inte min grej att leka med bilen. Jag transporterar mig bara från en plats till en annan - och vänder försiktigt om emellanåt.