fredag 28 juni 2019

Kotte, Stockholm och Baryard

Bild: Jörgen Auer
Veckan som gått började med mannen på taket, det var jag.

Bild: Jörgen Auer
Sen tittade vi på en kotte, det var Frida och jag på en långlång promenad.

Bild: Jörgen Auer
Sen såg jag Stockholm från buss. Då var det tisdag. IFK Norrköping vann med 2-0 mot AIK. Heja.

Bild: Jörgen Auer
Men jag såg mer. Jag såg kor i hög.

Bild: Jörgen Auer
Ett regnigt Kolmården hälsade mig välkommen åter till Östergötland. Då var det onsdag. Torsdagen gick sen i glömskans tecken.

Bild: Jörgen Auer
Blåklockorna ringde kanske inte in till morgonmässa i Veta kyrka, men de var fina. Fredag.

Bild: Jörgen Auer
Travhästarna undrade vem som gick på deras träningsbana i skogen. Men jag steg åt sidan. 

Bild: Jörgen Auer
Så kom de åter, men nu var vägen fri från folk. Spring, spring, spring.

Bild: Jörgen Auer
Och vid City Gross i Mantorp stod kundvagnarna redo för ännu en dag. Ta mig, ta mig.

Bild: Jörgen Auer
Mitt morgonpass på fredagen avslutades med att jag genade över Mantorptravets innerplan. Där pågår hoppningar i helgen. Mjölby ridklubb arrangerar, Creevyquinn Eva är där och på ryggen sitter Malin Baryard-Johnsson. 
Hej, hur mår du, frågar Malin. Jo, tack bra. Men jag visste inte ens att det var tävlingar här. Jag är bara ute på promenad innan frukost, svarar jag.

Inga kommentarer: