måndag 17 juni 2019

På andra sidan färisten

 Bild: Jörgen Auer
Underbart! Tänk att vara så privelegierad att man kan få njuta varje sekund. Det gjorde nämligen jag i morse under en promenad i Tinnerö eklandskap.

 Bild: Jörgen Auer
Jag gick vägar och stigar och trampade gräs där jag aldrig gått förut. Och har jag det, så har jag tappat minnet.

 Bild: Jörgen Auer
Vid Frökärret stannade jag och vilade. Tittade på ax och strå. Slöt ögonen och lyssnade till en humlas brum och surr. En fluga stämde in i den lustiga låten och när jag öppnade ögonen dansade två blåvingade fjärilar så märkvärdigt tyst.

Bild: Jörgen Auer
Rundlogen vid Tinnerö gård är så fin. Så rund och go. Och körbron vill man så gärna fara åt båda hållen på. 

Bild: Jörgen Auer
Nu i juni är mangårdsbyggnaden så vackert inbäddad att man bara måste fotografera. 

Bild: Jörgen Auer
Se korna på mig bligar och jag på dem så klart. På andra sidan nästa färist är jag nog snart. Jag kommer snart tillbaka, Tinnerö. Adjö.


Inga kommentarer: