onsdag 19 juni 2019

Spännande i Kindaskogen

 Bild: Jörgen Auer
Det ligger nån och solar på den lilla grusvägen i Kindaskogen, är min första tanke. Men nej, det är en död grävling. Dödsorsak okänd, men ligger den på vägen är det väl troligt att den har blivit påkörd. Tyvärr har jag inga redskap i bilen så jag tänker åka och hämta. 
Men jag möter en bil på väg åt motsatt håll och varskor personerna i bilen.

 Bild: Jörgen Auer
Och i Bäckhult ilar hasselmössen omkring. De verkar ha bråda dagar, familj på gång, kanske?

Bild: Jörgen Auer
Vid Yxefall går de här fina hästarna och betar. Jag stannar för att fota dem och de tittar förvånat upp. Vad gör han? Fotar oss?

Bild: Jörgen Auer
Jag är i de dimhöljda bergens landskap. När som helst kan Fantomen tänkas dyka upp ur den djupa grönskan. Spännande.

Inga kommentarer: