söndag 9 juni 2019

Pigg korre och snabba pojkar

 Bild: Jörgen Auer
Söndag morgon i Mantorp. Allt är stilla. Leken ringa eller inte alls förekommande. Klockan är strax efter 07.

 Bild: Jörgen Auer
Grönt dominerar i samhället och ramar fint in alla andra färger.

 Bild: Jörgen Auer
Är grinden nyss öppnad eller har den varit öppen över natten? Jag vet inte.

Bild: Jörgen Auer
Och hur länge har ekorren varit vaken? 

 Bild: Jörgen Auer
Vaksam är den i alla fall. Sneglar på minsta rörelse från mig och så fort jag rör mig klättrar den allt högre upp i trädet. Snabb är den också.

Bild: Jörgen Auer
Snabba är även de här pojklagsspelarna i fotboll. På eftermiddagen ser jag en match på Tellbyvallen i Ljungsbro där hemmaklubben Ljungsbros 11-åringar i svart mundering tar sig an vitklädda Malmslätts AIK. Kul match med många händelser och bra intentioner. Och mål. 

Bild: Jörgen Auer
Vilket lag vann? Jag kan säga så här: Ljungsbro gjorde flera mål än Maik.

Inga kommentarer: