torsdag 6 juni 2019

Min svenska nationaldag

Bild: Jörgen Auer
Vad ska man visa för bilder på Sveriges nationaldag? Tja, man kan ju alltid visa en fin bild från Linköping. Fast den är inte tagen i dag, utan i onsdags.

  Bild: Jörgen Auer
Från Mantorp kan man visa denna dagsfärska bild. Men fråga mig inte vad det är. Jag ser bara vad jag ser och konstaterar att det verkar vara en krabat som saknar två framben till höger.

 Bild: Jörgen Auer
Det här är vackra Norrköping. Också en bild från i dag. Från Saltängsbron bort mot det gamla Tullhuset och värmeverket.

 Bild: Jörgen Auer
I Hedvigs kyrka i Norrköping var det konsert. Den bevistades bland annat av mig. Den välsjungande sopranen Agnes Auer var en av solisterna. En annan var tenoren Jacob Wall som belönades med kvällens ljudligaste applåd för sin version av Land, du välsignade.

Bild: Jörgen Auer
Slutligen: detta är en bild från Bishop Arms i Norrköping där Agnes, hennes farbror Jörgen (jag),
faster Ami och Kalle Geisler intog varsin mycket smaskig räkmacka med dryck.
Sen var kvällen slut. Sägas ska också att Louise Grufman och Jonida Beka hörde konserten tillsammans med oss och ett hundratal andra.

Inga kommentarer: