fredag 27 december 2019

Fantomen och jag

Vad fick du i julklapp? har man frågat mig. Och jag har svarat: boken Dödspilotens son, skriven av gamla Corren-kollegan, journalisten och författaren Åke Stolt. Mer? Jo, ett porträtt av ett barnbarn, godis, historiska magasin, trisslotter och så köpte jag min vana trogen Fantomens julalbum till mig själv, denna gång genom barnbarnet Vera som sålde jultidningar och lite annat till jul.
Fantomen, den vandrande vålnaden, läste jag mycket som barn och jul är ju barnens högtid så varje jul går jag nu som vuxen i ny barndom några minuter när jag lägger mig i närmaste soffa och läser om min barndoms seriehjälte.
Den här gången agerar Fantomen i Gudarnas tempel på hans bostadsö Eden när en grupp tyska dykare ledda av fröken Mina Braun jagar historiska sensationer.
Spännande.
Så: Hej på en stund.
PS. Visst låter väl för övrigt Dödspilotens son som ytterligare ett avsnitt om Fantomen?

Inga kommentarer: