tisdag 30 november 2021

Det var 30 november

Bild: Jörgen Auer
Tisdag. Vacker morgon. Kall. -11. Då blev det bara ett varv på "min" slinga. Dessutom hade jag en tid att passa. Däckskifte på Bilbörsen i Linköping. Fast inte förrän 09:15.

 .                                      
Bild: Jörgen Auer
Kommen till Linköping såg det ut så här, ungefär vid Malmslätt. Tror jag. Det gick ju inte att se var man var någonstans! Trots det hittade jag till Bilbörsen där jag pratade med Sofia Jacobsson och Fredrik Hjärtström på kundmottagningen. Hälsade även på Carl Schenell som var på besök. Efteråt åkte jag till Corren och fikade med Peter Mildaeus och Claes Nilsson. Samt pratade med Maria "Mera" Landqvist.

Bild: Jörgen Auer
Kommen så långt klarnade även Linköping till och bjöd på fantastiskt vinterväder, dock utan snö. Det höll i sig över Malmslätt, Vikingstad och Sjögestad, ja hela vägen hem till Mantorp.

Bild: Jörgen Auer
I så fint väder måste man ju bara vara ute en stund så det blev ytterligare ett varv till fots. Underbart.

Bild: Jörgen Auer
Som sagt var.

Bild: Jörgen Auer
Och solen sken in i köket och skapade nya ljuseffekter - ja, jag vet att det ser lite skräpigt ut på bänken. Men så får det vara. Ibland.
På kvällen såg jag Sveriges tjejer vinna med 3-0 mot Slovakien i VM-kval i fotboll. Såg säkert ut. Men nog saknar jag Kosovare Asllani på planen. Är hon inte skadefri snart?
I morgon? Tja, en ny dag. Och december.

Inga kommentarer: