tisdag 2 november 2021

Tre nya hästar i stallet

Bild: Jörgen Auer
Det finns tre nya hästar i stallet hos travtränaren Stefan Dahl på Uljeberg, Mantorp. Jag var inne och hälsade på dem i dag och kunde konstatera att de inte brydde sig särskilt om mig, trots att jag hade morötter med mig. Men de här blott 4-6 månader gamla fölen har kanske inte lärt sig att käka morötter än och inte upptäckt att det är godis. Har de kanske för små tänder? 

Bild: Jörgen Auer
Söta är de hur som helst, hästarna alltså. Ja, morötterna också. Jag passade naturligtvis på att smaka på dem (morötterna). På tal om mat så var jag lättövertalad när jag besökte City Gross i Mantorp i dag. Vid ett bord på Sam´s Noodles satt nämligen just Stefan Dahl och de andra traventusiasterna och hästägarna Lars-Erik och Thomas och åt av hjärtans lust. Kom och sätt dig, sa Stefan. Okej, sa jag och tog min favorit, Massaman: Massamancurry med kokosmjölk, lök, ananas och paprika. Toppas med krossade jordnötter samt serveras med ris.
Det var en trevlig lunch. Tack för att jag fick sitta med er. 

Inga kommentarer: