måndag 22 november 2021

Mycket häst i helgen

Bild: Jörgen Auer
Så är denna helg över. Tack för besöket, säger jag till Bricklin Perkins som gästat mig. Bricklin är dotter till en syssling till mig i Kanada, Georg Scott Auer. Honom har jag däremot aldrig träffat.
Bricklin gillar mitt boende och gav hästarna på Uljeberg några extra morötter i söndagens soliga promenad. Sen skjutsade jag henne till Mjölby för tåg vidare till Köpenhamn där hon jobbar en vecka. Lördagen tillbringade vi i Norrköping och Industrilandskapet.
 

Bild: Jörgen Auer
Det har varit många hästar på Smedstad Ridsportcenter i Linköping också i helgen. Där har det varit stora dressyrtävlingar och svåraste klassen, en FEI Grand Prix Kür vanns av Jennie Larsson från Berga Ryttarförening i Stockholm som lotsade eleganta Zircoon Spring Flower till överlägsen seger och hela 77.050 poäng.
Segern gav Jennie 100 000 kronor, vilket troligen är den högsta vinstsumman i en svensk dressyrtävling. Tvåan Denise Ljungkvist fick 50 000 kronor och trean Lina Dolk 25 000 kronor.

Inga kommentarer: