lördag 27 november 2021

Sport och Så mycket bättre

Bild från TV6
Lördagen blev för min del en tv-dag. Visst, jag gick mina promenadvarv på morgonen och hann med ett varv  i mörker på eftermiddagen också. Men annars var det tv som gällde. Först längdskidor och curling. Tänk att norska skiddrottningen Therese Johaug förlorade! Och att Sveriges Frida Karlsson vann klassiska stilens 10 kilometer i Ruka i Finland! Vilken pangstart i världscupen för svenskan.
 
Sen såg jag EM-finalen i curling där Sveriges lag Anna Hasselborg tyvärr förlorade mot Skottland. 

Bild från TV4
Och sen, ja sen såg jag på filmen En natt på museet i TV3 och efter det på Så mycket bättre i TV4 där jag  imponerades av Melissa Horns tolkning av Dum av dig (Daniel Adams-Ray) samt av Daniels version av Maxida Märaks jojk Jokkmokk. Där fick han överraskande hjälp av Maxidas mamma Nik Märak.

Bild från TV4
Daniel Adams-Ray och Nik Märak tolkade fint och närmast högtidligt Maxidas låt Jokkmokk.



 



Inga kommentarer: