fredag 19 november 2021

Lite Kanada i Uljeberg

Bild: Jörgen Auer
 Fredag. Var blev dagen av? Lika plötsligt som den kom, lika snabb var den att ta slut. Visst, jag gick mina promenader, gjorde mina inköp, intog min mat, såg vad jag såg, hörde det jag hörde och kände det jag kände.

Bild: Jörgen Auer
Egentligen gick halva dagen åt till att vänta på att klockan skulle bli 17:41. Då anlände nämligen SJ:s snabbtåg mellan Köpenhamn och Stockholm till Mjölby och ombord fanns min kanadensiska släkting Bricklin Perkins (tidigare Auer) som ska gästa mig i Uljeberg i helgen. 
Hur vi är släkt? Hennes pappa George Scott Auer och jag är sysslingar (second cousins).

Bild: Jörgen Auer
Bricklin jobbar i Köpenhamn tio dagar i november och passar på att besöka mig när hon ändå är så nära. I kväll fick hon äntligen tillfälle att äta svenska köttbullar samt fick se på svenska Idol i TV4, och tyckte att Annika var bäst.
Men klockan 22 var Bricklin helt slut (hon kom direkt från flyget Toronto-Köpenhamn) och gick för att sova samt drömma om sin man Dustin och son Sebastian.
Själv såg jag slutet på Skavlan, Idolomröstningen och nu Foyle's war i Kanal 8.
I morgon är en ny dag.

Inga kommentarer: