tisdag 21 juni 2022

God fika i Veta

Bild: Jörgen Auer
Precis vad jag har längtat efter. Ett kafé längs motionsvägen. Det här besökte jag i dag och finns även i morgon vid Veta församlingshem och håller öppet 13:30-16:30. Jag njöt (nåja, det var väldigt varmt i trädgården) av en stunds paus. Och vilka priser! Jag köpte en kaffe (med påtår), ett glas saft, en kärleksmums och en glass av märket Magnum Classic. Det kostade mig endast 35 kronor! Det kostar väl bara glassen på andra ställen, tänker jag.
Förutom att få ta del av god fika så pratade jag med inbjudna gästen Emelia Sundblad från Mjölby bibliotek samt Anette Borell, församlingsassistent i Veta församling som ingår i Folkungabygdens pastorat.
Nu hoppas jag att kaféet håller öppet även några dagar i juli.

Bild: Jörgen Auer 

Inga kommentarer: