söndag 5 juni 2022

Jag älskar Östergötland

Bild: Jörgen Auer
Uljebergs lada i dubbel upplaga, speglad i gödselvatten som den var denna sköna pingstafton. 

Bild: Jörgen Auer
70? Nej, det är bara fyra grenar på det här trädet i Uljebergs allé.

Bild: Jörgen Auer
Jag tog en långpromenad. Det var ett jämrans gående, kanske du tänker om mina vandringar. Men själv anser jag dem nödvändiga, rent av livsnödvändiga, med tanke på min tjocktarmstumör och eventuella metastaser. Jag tror nämligen att motion kan vara utmärkt medicin.
Om inte, så har jag i alla fall försökt.

Bild: Jörgen Auer
Jag var i Motala också någon timme. Loppisbesök. Köpte inget. Lämnade däremot tillbaka några bokdubletter. Sånt som händer ibland för en samlare.

Bild: Jörgen Auer
Därefter åkte jag till Fornåsa och Runar Bergstens loppis för att byta en golvlampa. Överväldigades av naturens skönhet på vägen dit och njöt av den tio minuter korta resan så pass att ögonen tårades.

Bild: Jörgen Auer
Jag älskar dig, Östergötland, tänkte jag. Nej, jag sa det, högt för mig själv och log åt min hänryckning. Det är ju ändå pingst.
 

Inga kommentarer: