tisdag 7 juni 2022

Hört talas om Pekki?

Bild: Jörgen Auer

Dags för ännu ett företag i min serie Transport på svenska vägar. Den här gången med ett för mig nytt företag och det är första gången jag ser en bil från Pekki Transport Oy som detta finska företag heter.
Pekki hör hemma i kommunen Lembois (Lempäälä) i landskapet 
Birkaland i Västra Finlands län och grundades 2015. Företagets verksamhet består av godstransporter, gärna specialtransporter samt pall- och maskintransporter.
Pekki Transport Oy har fyra anställda och omsatte enligt vainu.io 2,2 miljoner euro 2021.
Om du är osäker på var Birkaland ligger kan jag berätta att Tammerfors är huvudort9 i landskapet.

Fotnot: Tranpsort på svenska vägar existerar bara för att stilla min nyfikenhet på var alla transportbilar (som det formligen kryllar av) hör hemma.

Inga kommentarer: