tisdag 14 juni 2022

Teveronika och kråkvicker

Bild: Jörgen Auer
I dag lärde jag mig teveronika. Sån liten blomma! Jag upptäckte också att det är alldeles fullt av dem på Uljebergs Säteris marker. 

Bild: Jörgen Auer
Kråkvicker kunde jag sedan tidigare, men hade glömt bort hur den ser ut. Nu vet jag.

Bild: Jörgen Auer
Jag var i Motala också för att kolla upp en hudförändring på ena axeln, eller nästan i nacken. Det visade sig vara en ganska godartad typ, men jag fick den ändå åtgärdad. Stackarn blev utfryst. Efter det åkte jag till Råssnäsudden för att njuta en stund av Vättern. Härligt!

Bild: Jörgen Auer
På hemvägen såg ett stackmoln så lustigt ut att jag tvingade mig att stanna vid infarten till Dragestad för att föreviga molnet och himlen. Det såg ut som om ett ånglok tuffade fram och röken la sig mellan blå himmel och hotande mörka moln. Men regnet nådde mig aldrig. Hemma var det torrt.

Inga kommentarer: