fredag 7 april 2023

En gammaldags långfredag?

Bild: Jörgen Auer
Långfredagen, det var årets värsta dag när jag var barn och tonåring. Allt var stängt. Som väl är har tiderna ändrats. Så, vad har jag besökt för roliga, spännande och kulturella platser i dag?
Svar: jag har inte gjort ett dyft, utan hållit mig hemma i lugn och ro. Så för min del hade årets långfredag kunnat vara en gammaldags och butiks- och evenemangsstängd dag.
Men hade jag lika tråkigt som i forna dar? Nej, nej. Långt ifrån. 
Vad innehöll min dag, då? Ja, promenader, bokläsning och tv-tittande. Jag såg bland annat en damlandskamp i fotboll mellan Sverige och Danmark (0-1). Jag blev inte imponerad av det svenska spelet (men så var ju inte heller halvskadade Kosovare Asllani med).
Mer? Medan himlen mörknade och gick över i kväll tittade jag på SM-semifinal nummer fyra mellan Örebro och Skellefteå. Rivig och fartfyllt ishockey precis som det bör vara i slutspel.  Skellefteå vann den täta fighten med 1-0 och kvitterade till 2-2 i matcher (i bäst av sju).

Inga kommentarer: