söndag 23 april 2023

Skönsång och IFK i topp

Bild: Jörgen Auer
För första gången i mitt liv var jag i dag besökare i vackra och rosa Slaka kyrka där det i dag bjöds på Mozarts Kröningsmässa. Fint. Inte minst när sopranen och min brorsdotter Agnes Auer Frandell upplät sin ljuva stämma. Gåshud. Rent otroligt vackert. Men alla medverkande, Skeda-Slaka kyrkokör, orkester under ledning av Torbjörn Köhl, dirigent var Helene Ranada Matstoms, alla. Tack. Trevligt att återse och också höra cellisten och alten Christina Birgersson Okkels som spelade så otroligt fint på min hustru Ingers begravning 2020 i Kisa kyrka.

Bild: Jörgen Auer
Efter mässan hade jag glädjen att vara med och äta med Agnes och hennes familj, samt 15 andra, eller var vi 18? på Mörners i Linköping. Beröm till köket för en förträfflig måltid. Tack.

Bild via tv
Kyrkobesök och matintag gjorde att jag inte kunde närvara på allsvenska dammatchen i Norrköping mellan IFK och Djurgården. En match jag dock följde intensivt via nätet och de av oss som gillar fotboll och IFK gladdes förstås över segern med 3-2. I Sportspegeln kunde jag senare på kvällen se Wilma Leidhammar göra de två första IFK-målen och hur lagkaptenen My Cato skickade in trean. Bilden här visar Wilmas nick till 2-0.

Bild via svt
I och med segern gick Norrköping upp i topp på allsvenskan. Galet bra av allsvenska nykomlingen efter fyra omgångar. Dock kan Hammarby eller Linköping överta ledningen eftersom de båda möts i Linköping på måndagskvällen. Men det spelar mindre roll, 10 poäng är ändå galet bra. 
Dessutom tippar jag på oavgjort för LFC i kväll. 14 maj möts för övrigt LFC och IFK på Linköping Arena, förlåt, Bilbörsen Arena. 

Inga kommentarer: